"ABCS runt ons bedrijfsbureau met flair, stijl én humor"

Edward Mutsaers van Vereniging Keukenmanagement Gezondheidszorg (VKGE)

De verenigingsprofessionals van ABCS werken voor de Vereniging Keukenmanagement Gezondheidszorg (VKGE). Wij nemen het gehele bedrijfsbureau en secretariaat voor onze rekening en organiseren bijeenkomsten, academiedagen en studietours. Edward Mutsaers van de VKGE vertelt er in een interview meer over.

Edward Mutsaers is bestuurslid en secretaris van de Vereniging Keukenmanagement Gezondheidszorg (VKGE). De VKGE is een kennisplatform dat zich sinds 1981 inzet voor de professionalisering van de voedingsverzorging binnen de Nederlandse gezondheidszorg. Nederland telt ruim 16.000 zorginstellingen en wat kan eten, drinken en gastvrijheid voor deze instellingen betekenen? Meer dan honderd bedrijven uit de gezondheidszorg en het bedrijfsleven hebben zich aangesloten bij de VKGE en delen hun kennis op dit gebied.

Goed ingevoerd in de wereld van eten, drinken en gastvrijheid

De vereniging beschikt over een bedrijfsbureau met secretariaat. Edward vertelt: “Jarenlang werd ons bedrijfsbureau gerund door één van onze leden. Hij deed dit met veel liefde en toewijding, maar nam op een gegeven moment afscheid. Het leek schier onmogelijk om een goede opvolger te vinden, maar via ons netwerk zijn we bij ABCS uitgekomen. Dit sprak aan! Het eerste kennismakingsgesprek hadden we met eigenaresse Elonique en de klik was er meteen. Elonique wist waar ze het over had en was goed ingevoerd in de wereld van eten, drinken en gastvrijheid. Ze luisterde naar ons verhaal en anticipeerde daar op. Het was actie-reactie-interactie. Tijdens het eerste contact wist ABCS ons te overtuigen en inmiddels werken we al anderhalf jaar met elkaar samen.” 

De medewerkers van ABCS stropen de mouwen op

“Wij hebben ons gehele bedrijfsbureau inclusief secretariaat ondergebracht bij ABCS. Vanuit het kantoor in Escharen wordt onze ledenadministratie en financiële administratie opgepakt. Op professionele wijze worden de cijfers voor onze jaarrekening en jaarverslag verzameld en gepresenteerd. Hebben we een bestuurs- of commissievergadering, dan wordt alles tot in de puntjes voorbereid, uitgevoerd en geëvalueerd. ABCS is het centrale aanspreekpunt voor onze leden en commissies en is op de hoogte van alle lopende zaken. We kunnen alles met een gerust hart aan ABCS overlaten, want de medewerksters stropen de mouwen op en zorgen dat het geregeld wordt. Ze doen dit met flair, stijl én humor!”

Bijeenkomsten van A tot Z regelen

“Angelien van ABCS is ons vaste contactpersoon en we werken prettig met elkaar samen. We hebben korte lijnen en bellen, appen en mailen elkaar meerdere keren per week. Ze is onze spin in het web en is ontzettend servicegericht en enthousiast. Ze barst van de ideeën en staat altijd ‘aan’. Zonder moeite komt ze met verrassende en mooie voorstellen. Een heel fijne eigenschap die heel goed van pas komt wanneer we een bijeenkomst, academiedag of studietour organiseren. Onze vereniging heeft heel actieve leden. Zij stellen hoge eisen aan hun lidmaatschap en willen tijdens de terugkerende bijeenkomsten worden getrakteerd op een goed programma met interessante sprekers die werkelijk iets toevoegen. Deze bijeenkomsten worden van A tot Z geregeld door Angelien en haar collega’s.”

Flexibel en creatief van geest

Edward vervolgt: “Wij geven het thema van onze bijeenkomst door aan ABCS. Vervolgens gaat het team aan de slag met het zoeken van geschikte locaties en het opzetten van een inspirerend programma. Aangezien onze leden allemaal in de hospitality werken, moet het programma spraakmakend én smaakmakend zijn. ABCS ontfermt zich over de catering, regelt de sprekers, bedenkt de workshops en verstuurt de uitnodigingen. De bijeenkomsten verlopen op rolletjes. En verandert er onverhoopt iets, dan zijn de dames flexibel en creatief van geest. In verband met het coronavirus kon één van onze bijeenkomsten niet doorgaan. Vervolgens hebben we samen met de toppers van ABCS een webinar opgezet. Zij organiseren dat als een wereldkampioen!”

Appointments

Benieuwd wat onze professionele services voor jou kunnen betekenen?

Plan direct een afspraak. Je krijgt binnen 24 uur een passend advies of antwoord op jouw vraag.

Of neem contact op via: +31 (0)486 47 77 77